7.7.14

Bu ayın bahanesidir 'ORUÇ'

İnananın tuttuğu,inanmayanın tutmadığı,herhangi bir sebep ile tutamadığı,kimi hocaya göre tutmanın zorunlu olduğu kimi hocaya göre tutmasak da olur dediği Oruç geçen 11 aydan sonra herşeye bir bahane olur hale geldi.

Tutanın yobaz görüldüğü tutmayanın geniş görüldüğü kesimler var ki allah uzak tutsun onlardan.İki yemek fotoğrafı görsünler taşlayacaklar.Oruç insanlara yapılan saygısızlıklar da ayrı bir konu.

Neyse efendim mübarek bir aydayız lakin etrafımda oruç tutup yaptıkları her türlü saçmalığa orucu bahane gösterenler o kadar arttı ki şaşırıyorum.
Oruç tutuyorsun lakin nefis kısmını atlamışsın dayı diye dürtmek istiyorum.
İki şeye sinirleniyor adam dövüyor - orucum agresifim.
Sinirlenip ana avrat küfrediyor - orucum sinirliyim.
Bir dediğini yapmayan çocuğu dövmekten öldürüyor - orucum bana dokunmayın.
Karısını tekme tokat dövüyor - sigara içemiyorum orucum dokunmayın.
Orucu her defasında gözümüze sokacaksan TUTMA DAYI TUTMA. Yani sen zaten olayı yanlış anlamışsın.Utanmasan her yaptığın pisliğe orucu bahane edeceksin.Bu kadar dertliysen yemek yemedin,su içmedin,sigara içmedin diye tutma.

Tabi tutma denildiğinde de 'günah' diyor her pisliğini örtmek için orucu kullanmak günah değildir ona göre.
Bir oruç tutacak adam hem kendini günaha sokuyor hem bizi günaha sokuyor.Tutmasa o da rahat olacak biz de..

2 yorum:

  1. çok komik bir resim bu ya.Yazıya da acayip uymuş.Seninle aynı düşüncedeyim ama ne yzık ki yazına geç kavuştum :/

    YanıtlaSil